سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین تکنیک ها برای یادگیری سریع تر نرم افزار بلندر

1-برای یادگیری اشتیاق داشته باشید

اگر تازه شروع به کار کرده اید یا وارد ناحیه ای از Blender شدید که تا به حال تجربه اش نکرده اید، آموزشها کلید موفقیت شما هستند. هیچ راهی سریعتر از یادگیری نرم افزار از فردی که با آن کار می کند، وجود ندارد.

هنوز هم گهگاهی ویدئوهای آموزشی را تماشا می کنم. اگر جایی در Blender باشد که قبلا ندیده باشم، مایلم آموزش آن را ببینم. چرا باید وقتم را با چرخیدن در سایتهای مختلف و دیدن یک سری کامنت و مطلب هدر بدهم؟

من به این حالت، اعتیاد به آموزش می گویم. امروزه کاربران بسیاری به این مدل آموزشها وابسته شده اند. اگر قبل از هر کاری باید حتما آموزش آن را بخوانید یا ببینید، شما معتاد شده اید و واقعا بدون انجام این کار آن مطلب را یاد نمی گیرید. آموزشها به شما راه و چاه را نشان می دهند، اما هدفتان باید این باشد که یک جایی آنها را کنار بگذارید و خودتان کار را انجام دهید. سعی کنید فقط در جاهایی که واقعا لازم است از آنها کمک بگیرید.

2-خودتان را به چالش بکشید

Blender یکی از چیزهایی بود که سالها پیش به من کمک زیادی کرد.شما باید پروژه ای که نسبتا برایتان دشوار است را شروع کنید و خودتان را مجبور به تکمیل آن نمایید. در مورد نتیجه نهایی تصمیم بگیرید و واقعا ذهنتان را روی آن متمرکز کنید. وقتی یکبار هدفی در ذهن داشته باشید، همیشه راهی برای دستیابی به آن پیدا خواهید کرد.

در سال 2008 من پروژه مربوط به پارکینگ زیر زمینی را شروع کردم. و طی آن سه ماه بیشتر از 4 سالی که کار کرده بودم، چیز یاد گرفتم.

اولین پروژه شما احتمالا با شکست روبرو خواهد شد (صادقانه بگویم). اما این نباید شما را منصرف کند، زیرا به هر حال شما با انجام آن پروژه درسهای ارزشمندی یاد گرفته اید که در کارهای بعدیتان به درد خواهند خورد.

 

پروژه تان را بارها و بارها تکرار کنید. با این کار کم کم خود را با مهارتهایی که به دست می آورید مجهز می کنید و در هر نوع پروژه جدیدی که فکرش را بکنید می توانید از آنها استفاده کنید. اینکه چیزی را در ذهن داشته باشید و بدانید دقیقا چطور باید آن را به وسیله Blender خلق کنید، حس خوبی به شما می دهد.

3-به روش آزمون و خطا پیش بروید

گاهی اوقات بازی کردن با ویژگی های این نرم افزار در ذهن سرگرم کننده است. و گاهی وقتها این آزمایش ها منجر به ایجاد چیزهای فوق العاده ای می شود.

مثلا از شبیه ساز سیال استفاده کنید و فقط دور یک جعبه آب بپاشید. نه تنها از این کار، چیزهای زیادی یاد خواهید گرفت، بلکه به خلق چیزهای بزرگ و فوق العاده تر سوق پیدا خواهید کرد.

انیمیشن های جرقه من تنها با یک تست شروع شد. پس از آن که فهمیدم می توانم جرقه های جذابی خلق کنم، بیشتر و بیشتر امتحان کردم تا در نهایت یک انیمیشن کوچک ساختم. بدون رفتن به کلاس خاصی چیزهای زیادی یاد گرفتم و لذت هم بردم!

 

ادامه مطلب.....