سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با مفاهیم و اصول پایه ای GAMS

سیستم مدل سازی جبر عمومی (GAMS) یک سیستم مدل سازی سطح بالا برای بهینه سازی و برنامه ریزی ریاضیاتی است. این برنامه از یک کامپایلر زبان و یک حل کننده یکپارچه با کارایی بالا تشکیل شده است. GAMS برای برنامه های مدلسازی در مقیاس بزرگ و پیچیده مناسب است و به شما امکان می دهد مدلهای بزرگ قابل نگهداری بسازید که بتوانند به سرعت در موقعیتهای جدید سازگار شوند. GAMS به طور خاص برای مدل سازی مسئله های بهینه سازی عدد صحیح مختلط خطی ، غیرخطی و مختلط طراحی شده است.

مدل سازی بر اساس آخرین متد علمی

تمرکز روی طراح

GAMS به کاربران خود اجازه می دهد تا مدل های ریاضی را به روشی تهیه کنند که بسیار شبیه به توضیحات ریاضیاتی آنها می باشد. به این مثال ساده نگاهی بیندازید که ساختار و ویژگیهای اساسی یک مدل GAMS و نحوه ارتباط آن با فرمول ریاضی را نشان می دهد. مقاله های آموزش GAMS همان مدل را با روشی گسترده تر توضیح می دهد ، برای اطلاعت بیشتر می توانید به این ویدیو در کانال یوتیوب ما نگاهی بیاندازید.

از این طریق ، GAMS به کاربر اجازه می دهد تا روی مدل سازی متمرکز شود. GAMS با الزام به خصوصیات مختصر و دقیق موجودات و روابط ، خود عادات مدل سازی خوب را می پرورد. زبان GAMS به طور رسمی مشابه زبانهای برنامه نویسی رایج است. بنابراین برای هر کس که دارای تجربه برنامه نویسی باشد، آشنا است. اما از آنجا که این مدل به شکلی تدوین شده است که شبیه به توضیحات ریاضی آن است، نه تنها توسط برنامه نویسان بلکه توسط کارشناسان واقعی این حوزه نیز قابل درک و استنباط است. GAMS بر روی طراح مدل سازی تمرکز می کند و به او اجازه می دهد تا همه کارهای مرتبط را خودش انجام دهد.

 

ادامه مطلب....